H2
"Hummer" visureigis: subalansuotas armijai, bet tinka ir civiliams
"Hummer" istorija prasidėjo 1979-aisiais, kai JAV paskelbtas konkursas sukurti aukščiausius armijos standartus atitinkantį manevringą daugiafukncinį ratinį automobilį (angl. High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle, arba HMMWV, "Humvee", "Hummer").
1 000 000 km bandymų
Tuo metu dvi kompanijos - "Teledyne" ir "Chrysler Defence" jau kūrė pirmuosius brėžinius. Tačiau jų planus sujaukė į savotiškas idėjų varžybas stoję "AM General Corporation" (sukūrusios legendinius džipus "Willy") inžinieriai. Jų pasiūlytas "Humerio" prototipas pateko tarp tų, kuriuos armijos specialistai atsirinko bandymams 1981-ųjų vasarį.
Kariškiams svarbūs buvo keli rodikliai - patikimumas, ilgaamžiškumas ir aptarnavimo paprastumas. Kariuomenės ir "AM General" specialistai HMMWV bandė ekstremaliomis dykumos bei arkties sąlygomis, važiavo per uolas, smėlį, purvą, pusantro metro gylio vandens telkinius.
Per maždaug pusantrų metų nuvažiavus beveik milijoną kilometrų, 1983-iųjų kovą JAV armijos galvos apsisprendė - geriausias iš pretendentų yra keturiais ratais varomas "Hummer". Šį pasirinkimą lėmė didelė provėža (40 cm), nedidelis aukštis, geras matomumas ir dar vienas itin svarbus faktorius - lengvas svoris (1,25 tonos).
Be to, M998 (toks oficialus kariško "hamerio" pavadinimas) buvo universalus - "AM General" inžinieriai sugebėjo sukurti net 15 skirtingų visureigio modifikacijų skirtingoms kariuomenės reikmėms. "Hummer" buvo lengvai transportuojami oru - į "C-141B Starlifter" transportinį lėktuvą jų tilpo šeši, o į "C-5A Galaxy" - net 15. "Hameris" nenukenčia ir išmestas parašiutu.
Pamėgo ir civiliai
Laimėjusi 1,6 milijardo JAV dolerių kontraktą ir įsipareigojusi penkerius metus pagaminti po 70 tūkstančių karinių "hamerių", "AM General" korporacija tapo didžiausia šalies armijos automobilių tiekėja.
Tačiau į šlovės olimpą nuo 1903-iųjų gyvavusią kompaniją įkėlė 1992 m. priimtas sprendimas "Hummer" automobilius gaminti ir civiliams gyventojams. Taip kompanijos istorijoje atverstas drąsiausias puslapis, o "Hameris" pripažintas geriausiu bekelei skirtu visureigiu.
Tokį žingsnį įvertino ir automobilių pramonės monstras "General Motors", 1999-iaisiais įsigijęs "Hummer" vardą bei teises prekiauti bene patvariausiu pasaulyje visureigiu. Civilinės versijos H1 gamyba "AM General" gamykloje Mišavakoje (Indianos valstija) nutraukta nebuvo. Maža to - vairuotojams pasiūlytas antrosios kartos "Hameris" - H2.
|